Profils:

Search
Close this search box.

Astroloģiskās sistēmas pamati

Astroloģiskās sistēmas pamati balstās uz ģeocentrisko sistēmu, kuru pamato šādā veidā – ja cilvēks atrodas uz zemes un vēro debesis, tad zeme ir kā nekustīgs punkts, bet planētas, mēness un saule griežas apkārt zemeslodei. Šo procesu sauc par šķietamo planētu kustību, kas ir diezgan subjektīvs modelis, jo tas fokusēts uz atsevišķu indivīdu.

Savukārt, Heliocentriskā sistēma (no grieķu valodas – Heliuss – saule) apgalvo, ka visa centrā atrodas saule un visas pārējās planētas riņķo ap sauli. No kā izriet, ka jebkura cilvēka dzimšanas karte ir viņa dzīves skatuve, kur zodiakālās mājas būs uz skatuves izvietotās dekorācijas, bet planētas darbosies kā aktieri, kas savu lomu spēlēs atbilstoši caur savstarpējas mijiedarbības aspektiem. Tas noteiks, kā tad šī spēle ietekmēs cilvēku. Taču izrādes režisors vienmēr ir pats cilvēks.

Astroloģiski dzimšanas kartes analīze iespējama 5 dažādos līmeņos:

1. Kartes apļa centrā atrodas cilvēka augstākais „ES”;
2. Zodiaka zīmes ir iedzimtās izpausmes, izturēšanās, raksturs;
3. Mājas ir izaugsme caur audzināšanu, cilvēka rīcība un apkārtējas vides iedarbība;
4. Planētas ir izpausme caur dažādiem enerģijas tipiem;
5. Aspektu struktūra – funkcionēšanas un motivācijas raksturs.

Dzimšanas kartes aspekti ievieš dzīvību, parāda zodiaka zīmēs atrodošos planētu vai svarīgu horoskopa punkta savstarpējo mijiedarbību, kas savukārt norāda cilvēkam ceļu attīstībai. Tā kā cilvēka dzimšanas kartē tiešie vai precīzie aspekti ir samērā reti sastopami, tad šo grādu nobīdi no tiešā aspekta astroloģijā dēvē par orbisu.

Astroloģijā pastāv vairākas orbisu sistēmas un daudzi astrologi tās izvēlas ļoti individuāli, dažkārt izveido pat savu personīgo orbisu sistēmu. Es izvēlos sekojošus planētu savienojuma orbisus:

Aspekti ir saistīti ar konkrētu planētu enerģijas izpausmes specifiku, tāpēc ir svarīgi noskaidrot aspekta formēšanās dinamiku. Astroloģiski aspekti ir kosmogrammas elpa, kas caur savu izpausmi iedarbojas uz cilvēku zemapziņu, kas var virzīt viņu uz attīstību, mērķi un sasniegumiem.